CamNews

ព័ត៌មានជាតិ 

កម្ពុជា​សម្លឹង​មើល​ ​EAEU​ ​ដើម្បី​ពង្រីក​ទំហំ​ពាណិជ្ជកម្ម

​​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម​ស្នើសុំ​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិ​ការ​ពី​វិស័យ​ឯកជន​ ​ដើម្បី​ចងក្រង​បញ្ជី​ផលិតផល​ដែល​អាច​លក់​បាន​ ​នៅក្នុង​សហភាព​សេដ្ឋកិច្ច Eurasian​ ​។​​

បញ្ជី​នេះ​នឹង​ត្រូវ​បាន​ប្រើប្រាស់​ដោយ​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​ ​ក្នុងអំឡុងពេល​នៃ​ការចរចា​ពាណិជ្ជកម្ម​ជាមួយ​ ​EAEU​ ​ដែល​ ​ជា​សហភាព​ ​នយោបាយ​ ​សេដ្ឋកិច្ច​ ​និង​ ​យោធា​ ​ដែល​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង​ដោយ​ប្រទេស​ចំនួន​ ​៥​ ​គឺ​ប្រទេស​ ​រុស្ស៊ី​ ​បេ​ឡា​រុស​ ​កាហ្សាក់ស្ថាន​ ​អា​មេ​នី​ ​និង​ ​កៀហ្ស៊ី​ស៊ី​ស្ថាន​។​

​ថ្លែង​ក្នុង​សិក្ខាសាលា​ ​លោក​ ​តឹក​ ​រ៉េ​ត​ ​កា​រ៉ាង​ ​រដ្ឋលេខាធិការ​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា​បាន​ថ្លែង​ថា​ ​កម្ពុជា​ទទួល​បាន​ឋានៈ​ពាណិជ្ជកម្ម​អាទិភាព​ ​នៅក្នុង​ទីផ្សារ​ ​EAEU​ ​កាលពី​បី​ឆ្នាំមុន​។​ ​លោកស្រី​បាន​និយាយ​ថា​ផលិតផល​ចំនួន​ ​៤៦​ ​អាច​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទីផ្សារ​ ​EAEUដោយ​មិន​ជាប់​កាតព្វ​កិ​ច្ច​ពន្ឋ​។​


​លោកស្រី​បន្ថែម​ថា​ ​ថ្វីបើ​កម្ពុជា​ទទួល​បាន​ឯកសិទ្ធិ​ពាណិជ្ជកម្ម​នេះ​ក៏ដោយ​ ​ក៏​ការនាំចេញ​ទៅ​ ​EAEU​ ​នៅតែ​មាន​ទំហំ​តូច​ ​ដែល​ភាគច្រើន​គឺ​អង្ករ​ ​ត្រី​និង​សាច់​។​

​”​យើង​ត្រូវ​ផ្សព្វផ្សាយ​ព័ត៌មាន​ ​អំពី​ស្ថានភាព​ពាណិជ្ជកម្ម​ ​ដែល​មាន​ភាព​អនុគ្រោះ​របស់​កម្ពុជា​ ​នៅក្នុង​ ​EAEU​ ​ដើម្បី​ឱ្យ​ពាណិជ្ជករ​កាន់តែ​ច្រើន​យល់​ពី​ឱកាស​នេះ​។​

​EAEU​ ​ជា​ដៃ​គូរ​បាន​ស្នើសុំ​ឱ្យ​យើង​ដាក់បញ្ចូល​នូវ​បញ្ជី​ផលិតផល​ដែល​មាន​សក្តា​នុ​ពល​ ​អាច​នាំចេញ​ ​និង​ ​ចំនួន​នៃ​ផលិតផល​ទាំងនោះ​។​ ​យើង​ត្រូវ​ប្រមូល​ព័ត៌មាន​ទាំងនោះ​ ​ពី​វិស័យ​ឯកជន​មុន​ពេល​យើង​អាច​ជួប​ចរចា​ជាមួយ​ ​EAEU​ ​។​

​លោកស្រី​បាន​ថ្លែង​ថា​:​ ​«​ ​EAEU​ ​មិនមែន​ជាទី​ផ្សារចាស់​របស់​យើង​ទេ​ ​ប៉ុន្តែ​វា​ជាទី​ផ្សារ​កំពុង​រីកចម្រើន​»​។​ ​លោក​បាន​បន្ថែម​ថា​ ​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា​ ​និង​ ​EAEU​ ​មានតម្លៃ​ ​៤០០​ ​លាន​ដុល្លារ​។​

​មនុស្ស​ប្រមាណ​ ​១៨៣​ ​លាន​នាក់​រស់នៅ​ក្នុង​ ​សហភាពEAEU​ ​ដែល​ ​GDP​ ​ជិត​ ​$​ ​៥​ ​ពាន់​ពាន់​លាន​។​

 

​នៅ​ឆ្នាំ​ ​២០១៦​ ​ប្រទេស​កម្ពុជា​និង​ ​EAEU​ ​បាន​ចុះហត្ថលេខា​លើ​អនុស្សរណៈ​នៃ​ការយោគយល់​មួយ​ ​ដើម្បី​បង្កើន​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិ​ការ​ក្នុង​វិស័យ​ពាណិជ្ជកម្ម​។​ ​បច្ចុប្បន្ន​កម្ពុជា​កំពុងតែ​ស្វែងរក​កិច្ច​ព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​សេរី​ជាមួយ​សហជីព​នេះ​បន្ថែម​ទៀត​ ៕


ប្រភព ៖ khmertimes 


Tags: Local news Social news