អូតាវ៉ាៈ ចំនួននៃការលក់លើបញ្ជីមុខម្ហូបប្រាំដ៏ធំរបស់ហាងលក់អាហារ fast food បានរីកលូត
លាស់យ៉ាងល្អពីរដ្ឋមួយទៅរដ្ឋមួយ។ "យើងបានធ្វើការកត់សំគាល់ក្នុងរបាយការណ៍នៃមាតិកា
លក់ផលិតផលដែលផ្តល់ដោយក្រុមហ៊ុនលក់អាហារឆ្លងប្រទេសដ៏ធំបំផុត" លោក Norman
Campbel បាននិយាយថាៈ អ្នកដឹកនាំនិពន្ធការសិក្សាបានចេញផ្សាយក្នុងសមាគមវិជ្ចា
ជីវៈអ្នកការសែត។ អ្នកស្រាវជ្រាវក្នុងប្រទេស Australia, Britain, Canada, France, New
Zealand និង the United States បានមើលមាតិកានៃការលក់មុខម្ហូបចំនួន២,១២៤មុខ ដែល
ផលិតដោយលោក Burger King (ដែលគេស្គាល់នៅក្នុងប្រទេសអូស្រ្តាលីថាជាលោក Hungry
Jack) ក្នុងការចំអិនមុខម្ហូប ភីស្សាដូមីនូ, ខេនធូគី, ប្រាយឆីកខេន, ម៉ាកដូនូល, ភីស្សាហូជ
និង ស៊ាប់វេ។ ក្នុងនោះរាប់បញ្ចូលទាំងមុខម្ហូបដ៏ល្បីមួយចំនួនទៀតដូចជាៈ ហ៊ែមប៊ឺហ្គើ
ឆីកខេននូហ្គេត ភីស្សា សាឡាត់ សាំងវិច និង ប្រាយ។ Fast Food ក្នុងប្រទេសកាណាដា និង
សហរដ្ឋអាមេរិចអាចផ្ទុកបានយូរជាងប្រទេសអង់គេ្លស និង ប្រទេសបារាំង។ មុខម្ហូបទាំងនេះ
អាចធ្វើឲ្យសម្ពាធឈាមឡើងខ្ពស់ និង មានផលប៉ះពាល់ដល់សុខភាព។ ការសិក្សាផ្សេងទៀត
បានបង្ហាញថាៈ ការកាត់បន្ថយនូវប្រាក់ចំនូលអាចធ្វើឲ្យការស្លាប់កាត់បន្ថយដែរ។ ប្រទេសជា
ច្រើនបានចាប់ផ្តើមទប់ស្កាត់ការលក់ ដែលទទួលបានជោគជ័យបំផុតមកពីការកាត់បន្ថយ
ប្រាក់ខែអ្នកលក់ស្ម័គ្រចិត្ត និង ទប់ស្កាត់មិនឲ្យមានស្លាកយីហោហាងអាហារទាំងនោះ។
ទោះជាយ៉ាងនេះក្តី ហាងអាហារជាច្រើន ជាញឹកញាប់បាននិយាយអាហាររបស់ពួកគេគឺបាន
តាមបច្ចេកទេសក្នុងការចំអិន និង បានរារាំងនៅពេលមានការកាត់បន្ថយនូវការលក់មុខបន្ថែម
ការចាប់ផ្តើមជាមួយវិទ្យាសាស្រ្តថ្មី និង ដំណើរការគឺត្រូវការធ្វើឲ្យការលក់ផលិតផលនោះមាន
តំលៃទាប។ លោក Campbell បាននិយាយថាៈ ការសិក្សាបង្ហាញថាៈ នេះគឺមិនពិតទេ ការ
លក់ធ្លាក់ចុះនៃហាងអាហារ fast foods ទៅនឹងការប្រឈរមុខនៃបច្ចេកទេសដែលអាចធ្វើទៅ
បាន។ លោកសាស្រ្តាចារ្យនៃសាកលវិទ្យាល័យ Calgary បន្តនិយាយថាៈ " ការខំប្រឹងប្រែង
ដោយអ្នកស្ម័គ្រគឺមិនដំណើរការទេ"។ បញ្ហាដ៏ធំនេះបង្ហាញពីកំហុសរបស់រដ្ឋាភិបាលថ្មីធ្វើឲ្យ
មានការកាត់បន្ថយការលក់ទៅលើការផលិតដោយធ្វើឡើងដោយដៃ។គាត់បាននិយាយបន្ថែម
ថាៈ កម្មវិធីការកាត់បន្ថយការលក់ត្រូវតែណែនាំក្រុមហ៊ុនឧស្សហកម្មទាំងនោះ ពិនិត្យមើល
ថវិកា និង ពេលចំអិន ត្រូវធ្វើការដាស់តឿន វាយតំលៃ និងត្រូវមានវិធានការរៀបរយឲ្យខ្លាំងខ្លា
ប្រសិនបើរចនាសម្ព័ន្ធនៃអ្នកស្ម័គ្រចិត្តទាំងនោះមិនធ្វើឲ្យមានការលំបាក។
ដោយៈ វណ្ណៈ
ប្រភពៈ channelnewsasia